Page 2 of 5

Mezi-obrazy: Mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery

HARUNA HONCOOP Vedoucí Katedry filmových studií na FF UK, Kateřině Svatoňové, se otevřela cesta k získání přístupu do soukromého rodinného archivu kameramana Jaroslava Kučery (1929–1991), dlouholetého pedagoga na Katedře…

Dej mi své jméno

MARTIN ŠRAJER „Je lepší promluvit, nebo zemřít?“ ptá se Elio, sedmnáctiletý hrdina filmu, cituje přitom jednu z dvaasedmdesáti povídek zahrnutých ve francouzské prozaické sbírce Heptamerón. Právě z jejího německého…

Out One

MILAN KLEPIKOV Vycházet z divadla, kina, z výstavní či koncertní síně s vědomím, že se cosi událo, cosi v nás, co trvale poznamená náš život, tento pocit není…

Mečiar

RADOVAN HOLUB „Když mi bylo deset, nejčastěji jsem si s kamarádkou  hrávala na Vinnetoua, E.T. mimozemšťana a na Mečiara. Tehdy mi moc nedocházelo, že je skutečný. Byl však všude…

Fantastická žena

BENJAMIN SLAVÍK Snímek Fantastická žena otevírá prostor takzvaně „jiného“ v kontextu společnosti pevně zakořeněné ve vlastních normách, tj. společnosti, která „jinému“ vzdoruje. Napětí filmu je pak systematicky čerpáno právě…

Star Wars: Poslední z Jediů

ALENA PROKOPOVÁ Jedna z  nejvýdělečnějších – a nejmilovanějších – sérií v kinematografické historii si svůj mediální příběh obohatila o další peripetii. Osmý díl galaktické ságy Star Wars, kterou před…

Lady Bird

MARTIN ŠRAJER S několika desítkami získaných ocenění a pouze dvěma negativními recenzemi na serveru Rotten Tomatoes patří Lady Bird mezi filmy vzbuzující u diváků velká očekávání, jejichž nenaplnění…

Vnitřní slunce

BRIANA ČECHOVÁ Více než sedmdesátiletá Claire Denisová myslí ve svém dvanáctém hraném filmu na lásku, na fyzickou lásku bez zábran a omezení, lásku opravdovou a naplňující. Ale kde…

Tvář vody

IVA PŘIVŘELOVÁ Ze tří zástupců nového mexického filmu, kteří díky svým domácím úspěchům v devadesátých letech 20. století pronikli do Hollywoodu, zůstával Guillermo del Toro dosud poněkud pozadu, co…

Nemlčet o násilí – rozhovor s Terezou Nvotovou

MILOŠ KAMENÍK Proč jste se rozhodla ve svém debutu Špína zpracovat téma znásilnění? Je to proto, že je potřeba změnit způsob, jakým se u nás o problému sexuálního…