Gaylyn Studlar ve své studii „Masochism and the Perverse Pleasures of the Cinema“ představuje alternativní model divácké teorie, která přetváří ideu dominantního mužského pohledu při sledování klasického narativního filmu. Užitím Deleuzovy interpretace masochistického prožitku z uměleckého díla Studlar ustavuje divácký subjekt jako vědomě pasivní a bezmocný vůči promítanému „mateřskému“ obrazu, který tímto přijímá ústřední roli. Divák-muž je tak dobrovolně trýzněn nedotknutelným obrazem ženy, suplujícím chladnou a krutou orální matku, nositelku jedinečnosti své sexuální diference.
Tento masochistický model diváctví dosud nebyl aplikován na současnou videoherní tvorbu, potažmo na fenomén hráčství. Esej si proto dává za cíl prozkoumat potenciál teorie masochistického diváctví na mainstreamovém videoherním titulu Resident Evil: Village. Masochistický vztah zejména mužské části hráčské komunity k nyní již ikonické antagonistce Lady Dimitrescu odhaluje, jak nadčasová je idea masochistického diváctví a jak velký potenciál videoherní médium skýtá pro teorii filmu a nových médií.