Rozhovor
Zlatá střední cesta. Rozhovor s Michelem Cimentem
V roce 2010 uspořádal karlovarský festival poctu francouzskému kritikovi Michelu Cimentovi. U této příležitosti vznikl také rozhovor, který vyšel ve Filmu a době 2-3/2010. Michel Ciment v…
Claire Denis: Vyprávím o selhání, ponížení a lásce. Všichni je dobře známe
Francouzská filmařka Claire Denis, autorka filmů jako 35 panáků rumu, Sama v Africe, High Life nebo Dobrá práce, získala zatím nevyšší ocenění pro některý ze svých filmů za novinku Hvězdy…
Snažím se o nalezení synergie mezi filmem a hudbou. Rozhovor s Martinem Klusákem
Martin Klusák (1987) je český hudební skladatel, intermediální umělec a sound designer. Ve své autorské tvorbě se zabývá propojením hudby a obrazu, hudby a prostoru, hudby a filmu a bořením…
Chodili jsme po horách, točili a točili. Rozhovor s Viktorem Kunou
Viktor Kuna je vášnivý dobrodruh, cestovatel a milovník hor. Bývalý mezinárodně úspěšný houslový virtuóz v minulosti působil ve Vídni, sólově vystupoval v Evropě i USA a natočil několik…
Japonská animace ztratila smysl pro abstraktno. Rozhovor s Mamoru Hosodou
Jeden z mistrů japonské animace Mamoru Hosoda režíroval od svého průlomového snímku Dívka, která proskočila časem (2006) dalších pět animovaných dobrodružství. V tom posledním Belle se filmař…
Tchajwanský komerční film má fascinující historii. Rozhovor s Chrisem Berrym
Filmový historik Chris Berry, působící na londýnské King’s College, se zaměřuje na dějiny východoasijských kinematografií. Je mimo jiné zakladatelem projektu Taiwan’s Lost Commercial Cinema,…
Okouzlení v přítomném okamžiku. Rozhovor s Janem Foukalem
Rozhovor obsahuje spoilery. Dokumentarista Jan Foukal celovečerně debutoval inscenovaným dokumentem o trampingu Amerika (2015). Marťanské lodě (2021) jsou jeho prvním hraným filmem.…
Srebrenica je součást naší přítomnosti
Česká kina po předpremiéře na karlovarském festivalu promítají film Quo vadis, Aida. Vypráví o tlumočnici, která se během války v bývalé Jugoslávii ocitne v centru událostí vedoucích…
Viktor Kossakovskij: Filmař má vidět víc než ostatní
„Omlouvám se, jsem trochu unavený, protože jsem po operaci, a navíc držím hladovku ve prospěch vězněného Alexandra Navalného,“ řekl mi na okraj rozhovoru ruský dokumentarista Viktor…
Je dobré být v kontaktu s něčím, čemu člověk úplně nerozumí
Rozhovor s Vierou Čákanyovou o filmu FREM Viera Čákanyová (1980) se narodila v Bratislavě, po scenáristice na VŠMU studovala dokumentární tvorbu na FAMU, kde realizovala i celovečerní…