1. července
Na LFŠ bude promítnut Malmkrog Cristi Puiua.
2. července
Australský federální soud potvrdil rozhodnutí soudu nižší instance, podle něhož má vydavatelství Nationwide News zaplatit herci Geoffreymu Rushovi odškodné za to, že ho ve svých médiích během kampaně #MeeToo obvinilo ze sexuálního obtěžování.
V Británii se mezitím soudí Johnny Depp.
Nové číslo Cinema Scope je z velké části dostupné online. Nejzajímavější texty – o Robertu Kramerovi a H. P. Lovecraftovi – zůstaly jen v tištěné verzi. Kramer je vůbec filmařem, jemuž levicová kritika hodně dluží. Jeho radikální názory jsou dnes mainstreamem, přesto jeho dílo zůstává dál na okraji zájmu.
3. července
Karlovarský festival se kvůli covidu nekoná. Několik filmů z programu bylo zařazeno do putovní přehlídky Tady Vary.
Werner Herzog zveřejnil online svůj nový film Family Romance, LLC.
6. července
Zemřel Ennio Morricone.
9. července
V kinech se promítá digitálně restaurovaná verze Kouře.
10. července
University of Southern California zrušila výstavu o svém bývalém studentovi Johnu Waynovi. Exhibici nezachránila ani argumentace odborníků, že výstava není oslavou člověka a jeho díla, ale prostorem vybízejícím k diskuzi o komplexních otázkách historie. Podle dnešních kulturních revolucionářů je ovšem třeba „problematické“ osobnosti dějin (i současnosti) zcela eliminovat. Je proto docela možné, že se z výstav teď stanou nudné přehlídky oficiální propagandy.
11. července
V časopise Art Journal vyšel rozhovor s Philem Solomonem:
For me, the essence of what I think of as aesthetic experience is that the film resiliently remains only itself, and you remain only yourself—which is the opposite of the identification hypnosis that we all experience with classical narrative film syntax. This tension—between the desire to have the romantic illusion of a point of entry into another world, and the recalcitrant, flattened, and framed resistance that reminds you of your own limitations—is the heart of the modernist aesthetic, as I understand it. So modernism itself may also be considered a kind of prohibited space. Renaissance paintings offer us a vista of endless space, which you are invited to enter from the very edges of the frame all the way through to the vanishing point—or perhaps to the kingdom of heaven itself. But modernism forces you back on yourself: you can’t enter the picture anymore, you can’t go home again.
15. července
Na VOD kanálu Francouzské cinematéky jsou dostupné rané westerny Allana Dwana a Juliena Duviviera.
Re:voir vydal DVD s newyorskými filmy Jackie Raynalové (New York Story, 1980 a Hotel New York, 1984).
23. července
Viennale na svém Youtube kanálu zveřejňuje archivní záznamy besed a rozhovorů s různými filmaři, kteří festival v minulosti navštívili.
24. července
Francouzský web magazín Apaches vydal své první tištěné číslo s dvojtématem Les mac-mahoniens/Fritz Lang.
Už v květnu vznikla kanadská platforma Zoom Out zaměřená na nové formy kritiky: video eseje, podcasty, zvukové projekty, ciné-concerty…
26. července
Zemřela Olivia de Havillandová.
30. července
Česká distribuční premiéra Proximy (r. Alice Winocourová)
31. července
Vyšlo nové číslo Senses of cinema, jehož tématem je „The Shining at 40“. Z dalšího obsahu: dva texty o televizní tvorbě J.-L. Godarda, portrét Sarah Maldororové, esej Eisenstein as Curator…