3. května
Zemřel Willy Kurant.
4. května
Na společnost Disney se snesla kritika za závěr Sněhurky, v němž princ políbí titulní hrdinku. Bude ještě potřeba odstranit sociální nerovnost ve Lvím královi, genderovou binaritu Pinocchia a rape culture Šípkové Růženky, abychom ušetřili naše děti nesnesitelného útlaku patriarchátu.
5. května
Vyšlo nové číslo Senses of Cinema. Kromě pravidelné porce pokrokového čtení (enviromentalismus v Gigantovi, feminismus sedmdesátých let, Spike Lee konečně v rubrice Great Directors!) v něm najdeme článek o kameramanovi Guiseppe Rotunnovi (Gepard, Amarcord) nebo profil Sidneyho Lumeta.
6. května
Pascal Bonitzer na Twitteru: „Benedetta de Paul Verhoeven – le futur choc du Festival de Cannes.“ Co je v roce 2021 šokujícího na zobrazení lesbické lásky v klášteře, otevřených sexuálních scénách a kritice katolické církve?
11. května
Zemřel Buddy Van Horn.
12. května
Na DAFilms je k vidění MS Slavic 7 od Sofie Bohdanowiczové.
14. května
Chilský filmař Cristián Sánchez dokončil v lockdownu po dvanácti letech hned dva filmy – „slowburn komedii“ Date una vuelta en el aire a mysteriózní La promesa del retorno. O obou píše pochvalně Fernando Ganzo v novém čísle Cahiers du cinéma.
18. května
„When film can create for the viewer feelings and intuitions, associations and discoveries, things that cannot be directly said, then it has poetic qualities. Not the false poetry of sentimental narrative, but the sharp present alert quality of light and the screen.“ Nathaniel Dorsky a Jerome Hiler poskytli rozhovor o své současné tvorbě.
24. května
Po osmi měsících otevřela kina. Opožděné premiéry Janičky z Arku, Služebníků a Alchymické pece.
25. května
„We can see ourselves in these stories once we become able to understand them not as dramatizations of shocking events we might read as headlines in tabloids but as the agony of souls longing for a completion that this world simply cannot offer them.“ Titus Techera píše v Modern Age o Kieślowského Dekalogu.