Fórum
Candyman, Candyman, Candyman, Candyman…
Díky komerční a kritické úspěšnosti snímků napsaných a režírovaných Jordanem Peelem (Uteč [Get Out, 2017] a My [Us, 2019]) zažíváme renesanci černošských hororů a hororů s černochy. Tuto…
Chvála pomalosti. Nad sérií chodeckých filmů Tsai Ming-lianga
Tchajwanský režisér malajského původu Tsai Ming-liang představil v únoru na 74. ročníku festivalu Berlinale ve světové premiéře patrně poslední ze série svých „chodeckých filmů“. Novinka…
Profil: Manoj Night Shyamalan
In media res. Ďábel (Devil, r. John Erick Dowdle, 2010). Propagace. Plakáty pracují s ústředním konceptem omezeného prostoru výtahu a satanskou symbolikou, čímž komunikují žánr hororu. Text…
Italský horor mezi populárním žánrem a intelektuální podívanou
Suspiria Daria Argenta a Lucy Guadagnina Pro současnou hollywoodskou produkci jsou příznačné remaky starších a známých filmů. Již od šedesátých let tu vznikají rovněž remaky či nové verze…
„Prolínání mediálních artefaktů, vzpomínek a časových rovin“: anachronismus ve tvorbě Magdaleny Kašparové
„Vzpomínky se někdy na čas vytratí jako slova, ale úplně zmizet přece nemůžou. Jenže co to vlastně jsou, ty vzpomínky. Něco jako sny. Člověk o nich může vyprávět, ale co jsou ve skutečnosti,…
Obrazy vzdorující země: Valentyn Vasjanovyč o Ukrajině
Spolu s režisérem Miroslavem Slabošpytským bychom jej mohli nazvat hlavní postavou přerodu ukrajinského filmu, protože snímkem Kmen (Plemja, 2014), na kterém se Valentyn Vasjanovyč podílel…
Plagiátorství jednoho YouTubera ukazuje, kde mohou mít úspěch texty z filmových studií
V prosinci loňského roku vydal britský YouTuber Harry Brewis na svém kanálu hbomberguy video Plagiarism and You(Tube), v němž se věnuje tématu plagiátorství na této platformě. Ve videu…
Mann-ovize a mann-o-dramata
Tokyo Vice a televize „Oh, dear dad. Can you see me now? I am myself. Like you somehow. I’ll ride the wave. Where it takes me. Iʼll hold the pain.“ Release od Pearl Jam zní v Tokyo Vice…
MILF in film: camp ve Stiflerově mámě, která umně stárne
Filmová série Prci, prci, prcičky (American Pie, r. Paul Weitz, Chris Weitz, 1999) představuje kultovní fenomén, který byl zprvu spojený hlavně s generací X a tehdy nastupujícími…
Lidské fetiše Ulricha Seidla
„Everybody makes his own hell for himself.“[1] Rakouský tvůrce, kterého netřeba představovat, čelil policejnímu vyšetřování kvůli průběhu natáčení snímku Sparta. Ti, již od příběhu o…